SyklerForSynsSkyld

SyklerForSynsSkyld
Photo: Bjørn Isaksen, Journalist for LP

Unnagjort så langt

onsdag 30. juni 2010

Dag 10:



Det var utrolig å drikke kaffen på verandaen hos Sahar og Ole Erik, med utsikt til rundt 56 fjelltopper. Med en glede over at jeg skal returnere den 6. august, i bryllupet til de to, så sykler jeg videre på morgenkvisten, med retning nordover.

Atlanterhavsveien var mindre storslott enn jeg hadde forestilt meg, og minnet meg litt om Herøy, med sine bruer og små holmer. Averøy, som er en øy av betydelig størrelse (men med få innbyggere), minnet meg dermed litt om Dønna.

Kristiansund var en kjempefin by; virkelig en perle på kysten. Jeg skulle gjerne brukt hele dagen nede på brygga og med en pils i hånden fått flere inntrykk fra byen. Slikt er best gjort i selskap med andre, og jeg sykler fort videre i retning Trondheim.

Til da hadde jeg sykla 85km, og jeg kom meg enda 65km på veien, til en camping rett ved Valsøy. Jeg var gjennomvåt av regn og klamme regnklær, men ville ikke betale de stive 850 kronene som skulle til for å få meg en hytte. Løsningen på problemet ble å slå opp teltet i ytterkanten av området, og snike meg inn for en dusj og et kjøkken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar