SyklerForSynsSkyld

SyklerForSynsSkyld
Photo: Bjørn Isaksen, Journalist for LP

Unnagjort så langt

søndag 27. juni 2010


Dag 8: Grotli - Molde

Dagen startet som gårsdagen sluttet, men tåke så tett at bilene forvinner bare 30 meter foran meg. 35km gjensto ned til fjorden, 1150 meter under, og oppover bærer det allikevel de første 20.
Når jeg endelig når nedoverbakkene er disse så bratte og uoversiktlige at jeg triller forbi en rekke forsiktige biler.
Nede i dalen er det tett med turister, men jeg er nesten alene om å ta den 2 timers lange ferjeturen ut til Sylte/Valldal. Fra kaia er det 85km til Ålesund, deriblant flere lange tuneller som jeg ikke orket å finne veien utenom. Det bråker godt når bilene kommer forbi, men det er uansett befriende å komme litt bort fra regn og vind.
Når jeg når Ålesund i 19 tiden har det klarnet i været. Her lette jeg litt etter hurtigbåten til Molde, men fant ut at det heller var snakk om en fergekai, 65km tilbake i samme retning som jeg var kommet. Heldigvis var Sahar og Ole André på samme side av fjorden, og de fikk med seg både meg og sykkelen i Sahars flotte nye bil.

Dag 9 blir en rolig en, med Iransk middag og mye annet godt, mens jeg lar trette ben og muskler hente seg inn igjen. Vi vil jo ikke pådra oss noen betennelser eller slikt no på turen.
Legg merke til de to kometene som kommer parallellt inn fra venstresiden av bildet:)

1 kommentar:

  1. Hei Nikola!
    Så fort du sykler! Er det Rajkos fiskemiddager eller Marits grovbrød som lokker?
    Rykter går om at du har nådd Trondheim allerede. Du skal kanskje sykle kystriksveien? Den har jeg sykla en gang (Dønna - Jøa). En fordel er selvfølgelig alle fergestykkene.
    Alt normalt på Herøy, til og med sol i dag.
    Alle hilser. Trill forsiktig! Tante R

    SvarSlett