SyklerForSynsSkyld

SyklerForSynsSkyld
Photo: Bjørn Isaksen, Journalist for LP

Unnagjort så langt

torsdag 24. juni 2010

Dag 5 går ifra Bergen og nordover. Det er min første gang i Bergen, og sammen med Ida tar jeg en spasertur rundt i den flotte byen. Det blir sushi til forkost på den blå steinen. Avgang blir ikke før rundt kl 12.

Det er lekende lett å sykle etter en dags vil på Bømlo, men forferdelig å komme seg ut av byen. Jeg skulle starte med en runde rundt Eidsvåg, for å nå nordhordalandsbrua, men fikk heller en liten fjellovergang. Langs E39 var det en utfordring å følge sykkelveien, som plutselig skiftet over til andre siden, så jeg måtte snu og finne ut hvor jeg skulle ha krysset. Dette skjedde utallige ganger. I tillegg gikk fortauet plutselig inn i boligfelt, som naturlig nok hadde veldig mange veier å velge mellom, men ingen av dem med skilt.

Liker du labyrinter og kaos, så ta sykkelveien fra Bergen og nordover. Så snart jeg kom inn i Sogn og Fjordane derimot, så ble det lett å holde tempo opp, og jeg campet ikke før kl 10 om kvelden.

Etter ferga over til Lavik fant jeg mitt 4. St.hansbål for kvelden, og besluttet å slå opp teltet. Her var det 10 14-15 åringer som brant bål og sang "The bright side of Life" og "Kombaya my Lord". Godt oppdradde vestlendinger.

3 kommentarer:

  1. Lykke til!! Det går vel lettere og lettere?Næh.. Takk for et trivelig besøk! Vi følger deg videre :-)

    Interoptk Bømlo Optik AS

    SvarSlett
  2. Torgeir hilser og håper dere får mulighet til å treffes når du kommer til Stjørdal. Han har gode senger om du trenger det... Håper du har hatt en god dag

    SvarSlett
  3. Lykke til videre! Du er så sprek :)

    SvarSlett