SyklerForSynsSkyld

SyklerForSynsSkyld
Photo: Bjørn Isaksen, Journalist for LP

Unnagjort så langt

lørdag 26. juni 2010

Dag 6: Lavik – Skei

Jeg ble fortalt at det var meldt regn til denne dagen, men var heldig nok til at det ikke var startet da øyna åpna seg kl 10 om mårran. Det startet nok ikke å regne før rundt kl 2, så selv om jeg var utrolig treig med å spise og pakke ned teltet denne mårran, så holdt det seg tørt.

62 km frem til Førde går som smurt. Der stopper jeg foran en sportsforetning, for å sjekke etter trykket i dekka. Mens jeg fyller velter sykkelen og knekker av sykkelstøtta. Ny støtte er var jo selvsagt ikke noe problem, og de kunne til og med lime sidespeilet mitt, som var knekt av samme årsak. De hadde "lynlim" på lageret, men for å være på den sikre siden så satte jeg speilet i ei klemme, og stakk bort på hotellet og fikk i meg litt kaffe. Etter 2 timer var limet fortsatt ikke stivnet, og gutta fant ut at lynlimet hadde 19 timers tørketid.

I sykkelveska havnet det, med en teipbit rundt, og jeg legger i vei mot Jølster og Skei.

Etter nye 55 km er jeg i 20 tiden fremme ved hotellet, og vurderer et tilbud på 500kr, mot å posen og det våte været. Når jeg nevner at jeg har en bekjent i hotellbransjen i Kongsberg, så synker prisen videre til 300 kr. Nå var det ingen tvil.

Hotelldirektøren stopper innom i rundt 22.30 og får høre at jeg kommer fra Kongsberg. Det er en eldre mann som er glad i å prate, så vi blir stående i 25 minutter å prate om høgskole"professorer" og andre dyktige jølstringer.

Jeg setter innsamlingsbøssa på disken, og kryper i seng etter en snartur i badstua.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar